מה (לא) צריך כדי לישון טוב

משך השנים הלעיטו אותנו בסיפורים ומונחים “מקצועיים” ה”מדריכים” אותנו כיצד לרכוש את מזרן חלומותינו . הצטרפו אלינו כדי לנפץ יחד את רובם של המיתוסים הללו על מנת שנוכל לבחור בקלות ובמחיר הוגן מזרן נוח ואיכותי.

מי שדואג לגב שלו מחפש מזרן אורתופדי

חברות המזרנים אוהבות את השימוש במונחים מקצועיים לכאורה כמו “מזרן אורתופדי”, “מזרן בריאותי” , “מזרן היברידי”, “הנדסת שינה”, חשבתם על משמעות מונחים אילו?

בפועל הם חסרי כיסוי ויעידו על כך אורתופדים (שמקצועם נגזל) מדענים ורופאים.  לכל “התכונות” הללו אין קשר לתועלת המשתמש במזרן.

למשל, מה זה “הנדסת שינה”, יש תחום מדע כזה?

בפועל 4 הגורמים הנחוצים לשינה איכותית הם: נוחות, תמיכה, אוורור, ואורך חיי המזרן.

כל השאר הן סיסמאות סרק שיווקיות המטעות את קהל הצרכנים.

מזרן בריאותי חייב להיות יקר

“על בריאות” לא מתפשרים, נכון? רובינו משוכנעים בצורך לרכוש מזרן יקר מאוד רק מתוך החשש שמזרן במחיר סביר והוגן אינו איכותי ויזיק לגב שלנו.

בפועל המחיר שאנו משלמים אינו קשור לאיכות או נוחות המזרן. אנו משלמים על קמפיינים שווקים, פרסום, תדמית, וסטטוס. יצרניות מותגי המזרנים עודדו משך שנים את הטירוף ברמת המחירים תוך ניצול התפיסה הרווחת שלא חוסכים על בריאות (כביכול).

בפועל עלות חומרי הגלם והייצור לא מצדיקים את פערי המחירים שאליהם טיפס השוק. הגיע הזמן להפריך את הקנוניה של ענף המזרנים, בעולם המערבי עושים זאת כבר בהצלחה מרובה. מזרן זוגי איכותי צריך לעלות בין 2,500-4,000 ₪, ולא יותר!!!.

לנו מגיע מזרן בהתאמה אישית

לימדו אותנו שמזרן איכותי צריך להיות “מותאם אישית” ולשם כך יש עשרות דגמים בכל חברה ואנשי מכירות שיבדקו ויתאימו לנו “אזורי נוחות” וכיוצא באילו שטויות. בפועל, מחקרים וסקרי נוחות מוכיחים שמזרן מדגם אחד עם מפרט איכותי המותאם לטעמי נוחות קולקטיבים (כי אין דין אמריקאים כדין ישראלים) יכול לספק ל- 98% מהאוכלוסייה הבריאה שינה איכותית ומעולה. העובדה שמזרן אחד יכול להתאים לכולם הוכחה בפועל בשוק האמריקאי ב- 4 השנים האחרונות. “התאמה אישית” היא סיסמא נבובה של מפרסמים ומשווקים. אין לה כל בסיס סטטיסטי ובוודאי לא בקרב אנשים בריאים.

בחירת מזרן מתאים היא החלטה קריטית

צלחה האסטרטגיה של חברות המזרנים אשר הטמיעו בקרב רובינו את התפיסה שקניית מזרן היא החלטה הרת גורל וחשובה לפחות כמו רכישת רכב או דירה. ואכן אנו מוצאים את עצמנו מתייעצים, מתרוצצים, בוחנים ומתלבטים בין דגמים ומותגים על מנת להבין את “מדע המזרנים”. בפועל אין סיבה אמיתית להפוך את בחירת המזרן לפרויקט.  יצרניות המזרנים הצליחו להטמיע את חשיבות ההיבט “הבריאותי” עד כדי כך שסקרים שבוצעו בישראל מראים תוצאות מדהימות: 52%  מהצרכנים מחפשים מזרן נוח שזו שאיפה חיובית מתבקשת. בעוד 33%  מחפשים מזרן “בריאותי”, מונח שאין לו כאמור כל אחיזה במציאות.

מי רוכש מזרן אונליין מבלי להתנסות בו בחנות?

זוכרים את חווית רכישת המזרן האחרונה  שלכם?, עוברים מרשת לרשת ומאיש מכירות למשנהו המשכיבים אותנו על כמה שיותר מזרנים כי אם לא נתנסה לרגע איך נדע מה נוח? כמה קשה ומביך שצריך להחליט עכשיו ומהר איזה מזרן הכי נוח לי. בפועל התנסות של דקה או שניים על מזרן בתצוגה על מנת להשוות את תועלתו למזרנים אחרים אינה רלוונטית בזמן כה קצר. מאידך התנסות אמיתית של לפחות חודש ימים בביתך יאפשרו לגופכם להחליט נוח, או לא.

מחקרים מוכיחים שלרובם המכריע של האנשים הבריאים נוח לישון על מזרן הבנוי ממפרט איכותי ואין צורך בהשוואתו לאחרים. בארה”ב התחולל בשנים האחרונות שינוי דרמטי בתחום המזרנים בזכות עשרות חברות אשר בחרו להכניס חדשנות לתחום השיווק המסורתי של המזרנים, שברו את כל המיתוסים שפירטנו לעיל והחליפו אותו בדגם איכותי, פשוט, נטול גימיקים ונוח. מזרן מבוסס טכנולוגיה מתקדמת המותאם למרבית האנשים, מוצע במחיר הוגן וניתן לרכישה אונליין מהבית בלחיצת כפתור מהמחשב או בטלפון הסלולרי,ככה קונים היום מזרן.